22.9.13

Ρετρό τριανταφυλλάκια


 Την αγάπη μου για τα ρετρό-οτιδήποτε, την έχεις καταλάβει, πιστεύω, μέχρι τώρα. Δεν ξέρω τί είναι αυτό που με ελκύει σε αντικείμενα που γεννήθηκαν σε περασμένη δεκαετία, αλλά η αλήθεια είναι ότι μου ασκούν μεγάλη γοητεία και μου δημιουργούν μία επιθυμία να θέλω να τα αποκτήσω (aka ο ρακοσυλλέκτης).
Όταν, λοιπόν, ξεκίνησα να ράβω, πήγα και κατέβασα το πατάρι της καλής μου της θείας που κάποτε ραβότανε, και που με χαρά μου παραχώρησε ό,τι άξιζε από εκεί μέσα. Έτσι, βρέθηκα με μία μεγάλη στοίβα από υφάσματα της δεκαετίας του ογδόντα και του εβδομήντα, και κάποια ίσως και πιο παλιά. Τώρα, μπορεί κάποιος να τα δει και να πει, τί παλιατζούρες είναι αυτές; Κι εγώ θα του πω, άντε από δω, που είναι παλιατζούρες τα ωραία μου τα υφασματάκια! Καταλαβαίνω ότι μπορεί κάποιος να μην το κατανοεί αυτό, και υπάρχουν και φορές που κι εγώ, από την μανία μου να αποκτήσω κάτι παλιό/παλιακό, ξεχνάω εντελώς οποιοδήποτε κριτήριο ποιότητας. Θέλω να πω, κάποτε φτιάχνανε όντως ωραία πράγματα, ποιοτικά και δε συμμαζεύεται (ξέρεις τώρα, δεν-τα-φτιάχνουν-πια-όπως-κάποτε τύπου), αλλά φτιάχνανε σίγουρα και πολλά "φθηνά" πράγματα. Ε, αυτά τα τελευταία, μαθαίνω σιγά σιγά να τα ξεχωρίζω και να τα αρνούμαι.
Για να μην τα πολυλογώ, που λες, ένα από τα υφάσματα που μου έδωσε η θεία μου τότε, ήταν και ένα ωραιότατο μονόφαρδο (δηλαδή με απόσταση από ούγια σε ούγια γύρω στο μέτρο, τώρα τα υφάσματα βγαίνουν συνήθως διπλόφαρδα, δηλαδή με φάρδος γύρω στο 1,40 μέτρα), με ωραία λουλουδάκια σε σειρές, και λίγο κράτημα. Σαν πυτζάμα λίγο, αλλά εμένα μ' άρεσε.
Έχω πει πολλές φορές ότι για όλα τα υφάσματα έρχεται η ώρα τους, και η στιγμή που θα ακουστεί το κλικ και θα κολλήσουνε με κάποιο πατρόν. Όλα τα υφάσματα που έχω στοκάρει (και έχω πολλά πλέον) περιμένουν τη στιγμή τους για να λάμψουν (εντάξει, αυτό είναι μία μικρή δικαιολογία για να μαζεύω και να μαζεύω και να μαζεύω...., αλλά ακούγεται ρομαντικό, έτσι δεν είναι;).
Για αυτό το συγκεκριμένο ύφασμα η στιγμή ήρθε τις προάλλες, που ξεφύλλιζα το Burda του Ιουλίου. Στις σελίδες του είχε μία ανατύπωση ενός πατρόν από το '60, το οποίο ευθύς αμέσως κάθησα και ξεπατίκωσα.
Η μπλούζα ήταν εύκολη στην κατασκευή της, δύο πένσες μπροστά, δύο μικρούλικες ψηλά στην πλάτη, και ένα ωραίο άνοιγμα πίσω (για να μπορείς να τη φοράς με ευκολία) με ένα κουμπάκι, το οποίο το έβαλα περλέ και του έφτιαξα και μία θηλιά με κλωστή (ωραία τεχνική αυτή, να σου τη δείξω κάποια στιγμή). Το αποτέλεσμα είναι αυτό, φωτογραφισμένο στην "χρυσή ώρα", δηλαδή στην ώρα που ο ήλιος δύει, κάπου στο πουθενά:













31 σχόλια:

  1. Ποιος θα πει παλιατζούρα αυτό το τόσο ρομαντικό ύφασμα ??
    Το αξιοποίησες τέλεια με το σχέδιο που διάλεξες !
    Μου άρεσε πολύ πάνω σου, σου πάει πολύ γιατί είσαι αδύνατη, εγώ θέλω το άνοιγμα μπροστά για να κόβει.
    Σε εσένα πάει γάντι.
    Υπέροχο, είσαι χρυσοχέρα, στο έχω ξαναπεί.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    2. Σοφία, νομίζω ότι υπάρχουν πολλοί που θα πουν τέτοια υφάσματα παλιατζούρες, αλλά ποιός τους ακούει;;; ;)
      Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα! Πολύ όμορφο μπλουζάκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου, Τζίνα! Σ' ευχαριστώ πολύ! Και ήταν και πολύ εύκολο..\

      Διαγραφή
  3. Πολύ μου αρέσουν τα ρούχα άλλων εποχών...αν και νομίζω πως όταν τ' αγαπάς γίνονται όλα σύγχρονα!
    Μπράβο σου που τολμάς να κάνεις αυτό που σου αρέσει τόσο πολύ!
    Μπράβο και στην θεία σου που τα κράτησε όλα τα υφάσματα που σου δίνουν τώρα έμπνευση και υπέροχο αποτέλεσμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου, Σοφία πολυτάλαντη! Θέλω να μου κάνεις παρατηρήσεις, για να διορθώνομαι!
      Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, ερχόμενα από σένα έχουν ιδιαίτερη σημασία!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
    2. Να κάνεις αυτό που σου λέει η καρδιά σου!
      Ότι κι αν χρειαστείς στείλε μήνυμα, με χαρά να σε βοηθήσω αν μπορώ!
      Μ' αρέσεις γιατί αυτό που κάνεις το γουστάρεις!
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
  4. Υπέροχη!!!!Τόσο μα τόσο ρομαντική!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και είναι και τριανταφυλλάκια, που είναι και το όνομά σου!
      Σ' ευχαριστώ πολύ!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Ooou, 3epo akrivos pos nio8is gia ta prama apo perasmenes dekaeties! Kai go akrivos to idio nio8o kai 3etrella8ika otan ida auto to ufasmataki apo ti 8ia sou. Ine telio gi'auto to patron...mpravo sou!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου, Μαρί! Είμαι σίγουρη πως με νιώθεις...
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  6. Και εγώ έτσι σαν και σένα κάνω για τα παλιά πράγματα. Σου δημιουργούν ένα νοσταλγικό μουντ, μια ρομαντική διάθεση όλα αυτά. Το ύφασμα είναι καταπληκτικό. Φοβερό! Σου πάει πολύ το μπλουζάκι Πελαζί και πρέπει να είναι ιδανικό γιατί είναι η εύκολη επιλογή τις μέρες που μας πιάνει αυτό που δε ξέρεις τι να βάλεις. Βάζεις το μπλουζάκι σου με ένα τζινάκι και είσαι κούκλα! Επίσης την κουμπότρυπα θηλιά τη λατρεύω...Μου την έκανε εμένα η γιαγιά μου στο παντελόνι το κιτρινόμαυρο που έφτιαξα το καλοκαίρι και είναι τόσο γλυκιά. Έτσι και σε σένα, είναι το κερασάκι στην τούρτα που λέμε.
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λοιπόν, Μαριλό μου, έχεις δίκιο: είναι πολύ άνετο και βολικό, και επιπλέον σιδερώνεται πολύ εύκολα. Και δεν είχα και μπλουζάκι μακριούτσικο που να φοριέται με παντελόνια. Πολύ το φόρεσα, να 'ναι καλά η θεία μου η καλή!
      Αυτήν την κουμπότρυπα την είδα που την έκανε η γιαγιά στο παντελόνι σου, και μου είχε αρέσει πολύ!
      Φιλιά πολλά κι από μένα!

      Διαγραφή
  7. Κομψότατη και δενει τελεια με το τζιν.
    Κατι τετοιες στιγμες ειναι που θελω να μαθω να ραβω (μετα απο καμια ωρα μου περνάει χα χα)!

    http://beautyfollower.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, έτσι είναι, για καμία ώρα, μέχρι που θα έρθει η στιγμή που δεν θα σου περάσει, και θα ξυπνήσεις το πρωί, και θα πεις, σήμερα θα πάω να αγοράσω ραπτομηχανή!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  8. Απαντήσεις
    1. Γεια σου, Μαρία Έλενα, σε ευχαριστώ πολύ!
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  9. Αχχ σε καταλαβαίνω απόλυτα! κι εγώ έχω επίσης ένα σωρό υφάσματα από τη θεία μου (που ήταν μοδίστρα), τα περισσότερα δεν μου αρέσουν (είναι τύπου "Σούζυ.. έφαγες" δλδ. λεπτά, (άχαρα) εμπριμέ υφάσματα για μεσήληκες κυρίες...) αλλά όλο και κάτι προκύπτει που χρειάζεται. Το καλό (το πολύ καλό) είναι ότι μπορείς και τα αξιοποιείς στο έπακρο με τόσο ωραία πραγματάκια που ράβεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελεάννα, είσαι πολύ τυχερή που έχεις τέτοια υφάσματα. Νομίζω πως πρέπει να τα κοιτάξεις με άλλο μάτι. Έχω την εντύπωση ότι, ακόμα και τα υφάσματα που φαίνονται κάπως, αν τα ράψεις με μία πιο μοντέρνα ματιά, γίνονται κι αυτά όμορφα. Αλλά μπορεί και όχι. :)
      Φιλιά!!!

      Διαγραφή
    2. Δίκιο έχεις! Η αλήθεια είναι ότι κάποια απο αυτά που δεν τα είχα σε εκτίμηση, πρόεκυψε κάτι που ήθελα να φτιάξω και ταίριαξε ένα τέτοιο ύφασμα! Ανά διαστήματα τα ξεψαχνίζω, γιατι ανάλογα με τη διάθεση ή με το project κάτι μπορεί να βγεί από το σωρό

      Διαγραφή
    3. Είναι ακριβώς όπως το είπες: ανάλογα με τη διάθεση και το πατρόν και την έμπνευση: είναι καθαρά θέμα στιγμής και κλικ.

      Διαγραφή
  10. Ωραία, η νέα σου μπλούζα!
    Βρίσκω το πατρόν αυτό ιδιαιτέρως θηλυκό (!!!)
    Οι φωτογραφίες είναι πολύ όμορφες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ωραία μπλούζα!!!!Ωραίο και το υφασματάκι!Αυτό το πίσω κούμπωμα είναι πολύ του γούστου μου και το έχω κάνει κι εγώ σε 2-3 μπλούζες!Μπράβο και για την φωτογράφιση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ, Γεωργία, για τα καλά σου λόγια! Το κούμπωμα αυτό είναι κι εμένα το αγαπημένο μου. Το βρίσκω πολύ θηλυκό και χαριτωμένο. Είναι και η κίνηση που κάνεις για να το κουμπώσεις όμορφη από μόνη της (βλέπε "διώχνω τα μαλλιά μου από τη μέση και σκύβω το λαιμό για να το κουμπώσω..."), δε νομίζεις;
      Επίσης, ΟΚ, δε λέω, και οι φωτογράφοι καλοί είναι, αλλά και το photoshop την κάνει τη δουλίτσα του!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  12. Τι όμορφο που είναι!! Πραγματικά το ερωτεύτηκα..Ρετρό και πάντα ρετρό!!!
    Θέλω και εγώ.. Τι λες;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θες κι εσυ;;;;;!!! Αχ, να πάρει, το θέμα είναι ότι δεν έχω άλλο τέτοιο ύφασμα, ήταν μονόφαρδο και το κατανάλωσα σχεδόν όλο! Θέλεις να σου στείλω, όμως, αυτό που περίσσεψε;;; :)

      Διαγραφή
    2. Τι κρίμα!!!Την επόμενη φορά... Κάτι θέλω απ' τα χεράκια σου!!
      I' ll be watching you..

      Διαγραφή

Έλα, μη ντρέπεσαι, πες κάτι!