13.1.13

Πολυτέλειες


Θα πάρω τα πράγματα από την αρχή: Πριν από κανένα τρίμηνο έλαβα ένα email από μία γλυκητάτη δεσποινίδα, τη Marie, η οποία με ρωτούσε αν ήθελα να μου στείλει μία γαρνιτούρα δαντέλας (έτσι λέγεται το lace trim;), την οποία θα μπορούσα να τη χρησιμοποιήσω όπως μου κατέβαινε. Α, ξέχασα να αναφέρω ότι η δαντέλα αυτή ήταν vintage (ουάου). Ήθελα; Αν ήθελα, λέει!!
Το εγχείρημα περιελάμβανε και άλλες εφτά κοπέλες από όλο τον κόσμο, για τις οποίες το υλικό και οι οδηγίες ήταν ακριβώς οι ίδιες. Πόσο ωραίο αυτό! Όπως καταλαβαίνεις, ενθουσιάστηκα από το διεθνές του θέματος, αλλά και την πρόκληση του πράγματος, χτυπούσα παλαμάκια τα χεράκια και χοροπηδούσα σαν το κατσίκι από δω και από κει.

Η Marie, αν θες να ξέρεις, είναι μία αξιαγάπητη κοπέλα, γλυκούλα και ομορφούλα, η οποία έχει το μπλογκ A Stitching Odyssey, στο οποίο καταγράφει τις περιπέτειες και τα αποτελέσματά της στη ραπτική, και τώρα τελευταία και στην πλεκτική. Να πας οπωσδήποτε από εκεί, και να δεις μαζί με το πρότζεκτ και τα υπόλοιπα πονήματά της, που είναι όλα χαριτωμένα και πολύ κοριτσίστικα.
Πολύ νερό κύλησε από τότε στο αυλάκι (περίπου), και για πολλές εβδομάδες δεν είχα σκεφτεί τίποτα που να αξίζει να το φτιάξω, να αναδεικνύει την δαντέλα που ήταν ο πρωταγωνιστής, και να είναι και πρωτότυπο. Θέλω να πω, το πρώτο πράγμα που σου έρχεται στο μυαλό είναι να ράψεις την δαντέλα στο στρίφωμα μιας φούστας, ή μιας μπλούζας ή στο ντεκολτέ της. Αλλά αυτά είναι λίγο ως πολύ αναμενόμενα. Ήθελα μία ιδέα που να κάνει "κλικ!" όταν πέσει στο τραπέζι, και αυτή η ιδέα δε μου ερχότανε, να πάρει. Έπρεπε να σκεφτώ έξω από το κουτί, που λένε και οι φίλοι μας οι αγγλόφωνες. Και οι μέρες περνούσαν...
Ώσπου μία μέρα, συζητώντας το με τη φίλη μου την Κική (η οποία είναι γκουρού σε θέματα στυλ και αισθητικής), μου πρότεινε να φτιάξω ένα-τύπου-κασκώλ, το οποίο να έχει ραμμένες επάνω του λωρίδες υφάσματος μαζί με τη δαντέλα.  Αυτό ήταν. Κλικ, μπαμ, αλακαζάμ! Βρήκαν όλα τη θέση τους. Γι' αυτό λένε ότι μία ιδέα αξίζει πολλά. Όλα τα άλλα αποδείχτηκαν εύκολα.
Στρώθηκα, που λες, η καλή σου στη δουλειά, και έκοψα δύο ορθογώνια κομμάτια υφάσματος (το οποίο πήρα από τον Ιχτιάρογλου όταν η Marie μου πρωτοέστειλε την δαντέλα, και το οποίο δεν ήξερα τότε τί θα το κάνω, απλώς μου άρεσε ο συνδυασμός των χρωμάτων), με διαστάσεις περίπου ένα μέτρο επί 30 εκατοστά το καθένα. Στο ένα από τα δύο κομμάτια έραψα εναλλάξ (με ραφή ζιγκ ζαγκ) στενές και λίγο μακρύτερες λωρίδες από το ύφασμα, τις οποίες δεν έκοψα με το ψαλίδι, αλλά τις έσκισα με το χέρι, γιατί ήθελα να ξεφτίζουν, και τις λωρίδες της δαντέλας. Α, και επειδή το ύφασμα είναι αλπακάς με λίγο μετάξι, γυαλίζει πολύ όμορφα με το φως, και κόβοντας τις λωρίδες σε διαφορετική κατεύθυνση από αυτή του κασκώλ, το φως αντανακλάται διαφορετικά και κάνει πολύ ωραίο εφέ. 
Για να μην τα πολυλογώ, η σύλληψη ήταν ότι έπρεπε να φτιαχτεί κάτι που να μην είναι τέλειο ή επιτηδευμένο ή συμμετρικό, αλλά κάτι άνετο, ζεστό, και ταυτόχρονα πολυτελές, κομψό και ασυνήθιστο.
Νομίζω πως το πέτυχα. Για δες κι εσύ:













Υ.Γ.: Απ' ό,τι παρατήρησες, οι φωτογραφίες αυτή τη φορά είναι πολλές, και το χρωστάω και αυτό στην αγαπημένη μου Κική, η οποία ξόδεψε χρόνο, κόπο, φαιά ουσία και παραχώρησε και το σπίτι της και τα κοσμήματά της και όλα, για να κάνω εγώ ό,τι γουστάρω. Ευχαριστώ πολύ, Κυριακή!

56 σχόλια:

  1. Μαντάμ Πελαζζζζίιιι, έσκισες!!! Και όχι μόνο το ύφασμα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. The pleasure was all mines...
    The creativity all yours...

    Guess who.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ ωραία Πελαζί η εσάρπα! Έτσι θα το πω, γιατί το κασκόλ με πάει σε κάτι πιο καθημερινό, πιο πλεκτό, πιο χύμα βρε παιδί μου, ενώ αυτό είναι υπέρκομψο! Συγχαρητήρια! Με αρέσει πολύ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις δίκιο, Μαριλό. Το κασκώλ κι εμένα δε μου άρεσε, αλλά δε σκέφτηκα τίποτα καλύτερο την ώρα που το έγραφα, και την εσάρπα δεν τη σκέφτηκα, για να είμαι ειλικρινής. Σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  4. Πολύ πολύ όμορφο! Και ως κασκόλ, και ως εσάρπα που το φοράς σε κάποιες φωτό! Μπράβο για την έμπνευση! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εσύ την έπιασες τη διαφορά μεταξύ εσάρπας και κασκώλ, ε; Μπράβο!
      Σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  5. Είναι πολύ όμορφο
    Μπράβο σου
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ, Μαρία Έλενα, και μένα μου άρεσε.
      Φιλιά κι από μένα!

      Διαγραφή
  6. ναι το πετυχες!!!!χιχι! πολυ πρωτοτυπη ιδεα!!!!μπραβο! εμενα πραγματικα δεν θα μ πηγαινε το μυαλο σε κατι τετοιο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλέ κορίτσι, υπέροχο το φουλάρι σου! Και με το ζωνάκι, che chic!!! Έχεις δίκιο αυτό το ρημάδι το κλικ είναι όλα τα λεφτά. Όσα πράγματα έχω αφήσει στη μέση, όσα κομμάτια ή τελειωμένα μικροπράγματα άφησα στην άκρη χωρίς να ξέρω τί θα τα κάνω μετατράπηκαν σε κάτι υπέροχο, για τα δικά μου μάτια, μετά από αυτό το κλικ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, και το ζωνάκι είναι ευγενική παραχώρηση (και τελικώς δωρεά) της Κικής.
      Σε όλα τα πράγματα είναι σημαντικό, τελικά, αυτό το κλικ το άτιμο. Κι αυτά τα πράγματα που μένουν στη μέση βρε παιδί, τί κακό...

      Διαγραφή
  8. Panemorfo! Euxapisto kai pali pou dextikes na lavis mepos sto project mou...kai auxapisto Kiki gia tis idees kai tis telies fotografies!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα τις μεταβιβάσω όλα τα συχαρίκια, Μαρί!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  9. Απαντήσεις
    1. Καλή βδομάδα, Ελμιράκι (αν και καθυστερημένα)!
      Ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  10. Απαντήσεις
    1. Αχ, τί ωραία λέξη: κοκκινάδι! Πού την ξέθαψες, καλέ; Πολύ μου άρεσε!
      Σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  11. Η ιδέα φοβερή...! Και η εκτέλεση, άψογη, οι φωτογραφίες εντυπωσιακές! Τι να πώ, ή το χεις βρε παιδί μου, ή δεν το 'χεις! Μπράβο και ξαναμπράβο! (πολύ ωραία η ιδέα της πρό(σ)κλησης)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, Ελεάννα, ήταν πολύ όμορφη η ιδέα της Μαρί, όντως. Κι εγώ ενθουσιάστηκα.
      Σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  12. Καταρχάς η φωτογράφηση είναι κάτι το μαγευτικό!Η καλύτερη μακράν στο blog σου.Την λάτρεψα!Πολλά χειροκροτήματα στην Κική!

    Το κασκόλ είναι πολύ ιδιαίτερο πράγματι!Δεν έχω δει ξανά κάτι παρόμοιο.Πολύ μου αρέσει!Απλό και ταυτόχρονα πολυτελές χωρίς να σε περιορίζει ως προς τους συνδυασμούς,πηγαίνει με πολλά ρούχα πιστεύω...

    Μπράβο σου!!!(και στην Κική...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ, Γεωργία!
      Ακριβώς όπως τα λες τα βρίσκω κι εγώ τα πράγματα. Του δε πόιντ.
      Θα μεταβιβάσω τα μπράβο και στην Κική...

      Διαγραφή
  13. Καταπληκτική η ιδέα σου. Δημιούργησες κάτι πολύ σικ. Μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. φοβερό!!! μπράβο Pelagie, αξιοποίησες τη δαντέλα με τον καλύτερο τρόπο!!! απίστευτα δημιουργικό! και η φωτογράφηση, έσκισε!!! φιλάκια πολλά, καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστούμε και οι δύο, Εβονίτα! Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  15. ωωωω...εσάρπα=μούρλια Πελαγία!!!!!
    Πολύ εντυπωσιακή η φωτογράφιση
    τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Να το ξέρεις ότι οι δουλειές του στυλ, Κλικ, μπαμ, αλακαζάμ, οδηγούν πάντα σε περίτεχνα αποτελέσματα. Θα το διαπιστώσεις στο μέλλον συγκρίνοντας με δουλειές που θα βγουν κατόπιν ωρίμου σκέψεως.

    Κατάθεση άποψης από άνδρα, αν αυτό βέβαια έχει σημασία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επειδή δεν έχω ακριβώς καταλάβει τί εννοείς, Ανδρέα, ψυχανεμίζομαι, όμως, θα σου πω ότι συμφωνώ μαζί σου, πως η αφαίρεση είναι πολύ σημαντική και επίπονη διαδικασία. Αυτό ισχύει σε όλες τις εργασίες, είτε είναι κάτι που δημιουργείς με τα χέρια σου, είτε είναι ένα συγγραφικό έργο (ο απλός λόγος πρέπει να δουλεύεται πολύ), είτε είναι απλώς μία ιδέα στο κεφάλι σου. Παρόλα αυτά, όλα έχουν τη χάρη τους. Και οι γρήγορες δουλειές, που προέρχονται από έμπνευση της στιγμής, δουλεύονται και αυτές. Ευχαριστώ για την κατάθεσή σου!

      Διαγραφή
  17. Είναι όντως κάτι το διαφορετικό και μου αρέσει πολύ !
    Δεν έχω ξαναδεί κάτι παρόμοιο και στο χω ξαναπεί, δεν είμαι
    φαν της δαντέλας, όμως σε σένα και στο "κασκόλ" σου πηγαίνει
    γάντι :) Μπράβο σε όλες τις εμπλεκόμενες λοιπόν, από την αρχική ιδέα
    της δαντέλας, μέχρι και τη φωτογράφηση !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λυριελάκι μου, σ' ευχαριστώ πολύ πολύ. Αυτό με τη δαντέλα πρέπει να το δεις. Μήπως σου αρέσει και δεν το ξέρεις; Και, τελικά, δεν είναι όλες οι δαντέλες ίδιες.
      Σ' ευχαριστούμε πολύ και οι δύο!

      Διαγραφή
  18. τ ε λ ε ι ο!
    μπραβο ρε κοριτσι οτι κ να πω θα ναι λιγο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ, Θώμη! Είσαι πολύ ευγενική (ίσως και λίγο υπερβολική :)

      Διαγραφή
  19. βρε κοιτα να δεις που θα με κανεις να θελω να μαθω να ραβω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και γιατί όχι; Είναι πολύ πιο εύκολο από ό,τι νομίζεις!

      Διαγραφή
  20. Super τέλεια ιδέα!!!!!!!! Μπράβο και στις δυο σας, το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό!
    Το λατρεύω αυτό το στιλ της πολυτέλειας (ύφασμα) και του ξεφτιού!!!!!!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, ναι, τα εύσημα για την ιδέα τα παίρνει η Κική, εγώ μόνο για την εκτέλεση, η οποία ήταν και πολύ εύκολη κιόλας! Κι εμένα μου άρεσε πολύ το αποτέλεσμα, Φιλία! Ευχαριστούμε πολύ!

      Διαγραφή
  21. Έλλη Μαλλιωτάκη21 Ιανουαρίου 2013 - 6:41 μ.μ.

    Αγαπητή μου Ελπίδα, είναι καταπληκτική εσάρπα ή όπως θέλεις να το πείς. Έκανες πραγματικά πολύ καλή δουλειά!
    Έλλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ομορφη ιδέα!Επιτυχημένη εκτέλεση!!Αψογο και πολυτελές αποτέλεσμα!!Με γειά σου Πρλαγία μου!!!!Το υποστηρίζεις πολύ ωραία!!!!!Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρυσάνθη, με κάλυψες παντοιοτρόπως! Σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  23. Αν και δεν θέλω να μιλάω για μαθηματικά, η αφαίρεση είναι μια πράξη που δεν αγαπώ.
    Αγαπώ πολύ την πρόσθεση. Αν όμως μιλήσουμε για διακόσμηση, επίπλωση και γενικά δουλειές που δείχνουν και την άποψη του δημιουργού τότε ναι, η αφαίρεση είναι κάτι που μου αρέσει. Επειδή και εγώ δεν καταλαβαίνω τι δεν καταλαβαίνεις, κάνε πως κατάλαβες για να μην μας καταλάβουν ότι δεν καταλάβαμε. Σου έφαγα τζάμπα χώρο. Εν κατακλείδι το αποτέλεσμα πολύ καλό αν και όχι αφαιρετικό, αλλά για πλουμιστό λέει και έχει γούστο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΟΧΗ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΑΣ!!!!!
    ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΕΤΣΙ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΥΦΑΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΦΤΑΝΟΥΝ ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ Η ΡΟΥΧΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΦΟΡΙΟΥΝΤΑΙ ΠΙΑ , ΑΛΛΑ ΜΑΣ ΑΡΕΣΟΥΝ!!!!
    ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ ΚΟΡΙΤΣΙΑ!!!
    ΦΙΛΙΑ!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα μου, σ' ευχαριστώ πολύ, είσαι πολύ ευγενική, όπως πάντα!
      Και πάντα σκέφτεσαι πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε καλύτερα τα περισσεύματά μας. Μπράβο σου!

      Διαγραφή
  25. Τι πρωτότυπο project είναι αυτό!! Φαντάζομαι χαρά που θα'χες που σε επέλεξαν!
    Πολύ-τέλειο!! Πρωτότυπη ιδέα, ωραίος συνδυασμός χρωμάτων!! Εύγε μικρή μοδιστρούλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλα βρε Αγγελική, μιλάς κι εσύ για πρωτοτυπία, με τόσο όμορφα και πρωτότυπα κοσμήματα; Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια, πάντως, είσαι πολύ ευγενική!

      Διαγραφή
  26. Ένα υπέροχο vintage αποτέλεσμα που θα φορούσα με περηφάνια!
    Καλώς σε βρήκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς ήρθες, Εύα! Σ' ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.

      Διαγραφή
  27. Hello! I've passed on a blogging award to you. You can see the details on my blog. Keep up the excellent work!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Έλα, μη ντρέπεσαι, πες κάτι!