30.9.12

Θα σου ξηγηθώ φυστίκι

Στο γυρισμό για το σπίτι μου χθες, πέρασα από το Εν Καρπώ. Για σένα, που δεν το ξέρεις, το Εν Καρπώ είναι ένα μαγαζί με ξηρούς καρπούς, και όχι μόνο. Το πρώτο που άνοιξε ήταν στη Βασιλέως Ηρακλείου, δίπλα στα λουλουδάδικα-σίγουρα το έχει πάρει το μάτι σου, είναι εκεί καμιά εικοσαριά χρόνια. Θυμάμαι τη μαμά μου, όταν ήμουν μικρή, που απαραιτήτως Χριστούγεννα και Πάσχα έκανε τις προμήθειές της από αυτό το μαγαζί, και γέμιζε τις πιατέλες με φουντούκια, αμύγδαλα, φυστίκια, αποξηραμένα σύκα και δαμάσκηνα, και πάει λέγοντας (και τα τρώγαμε σε τρεις μέρες το πολύ).
Εμένα, λοιπόν, μ' αρέσει πολύ το περιβάλλον των καταστημάτων (έχει αρκετά πλέον στη Θεσσαλονίκη), η αισθητική τους και, κυρίως και προφανώς, τα φαγώσιμά τους! Εκεί βρίσκω από κάθε είδους ξηρό καρπό (ωμούς και ψημένους), αποξηραμένα φρούτα, και όχι μόνο (τα κλασικά, όπως ανανάς, ροδάκινο, βερύκοκο, κεράσι, αλλά και φράουλα, τζίντζερ, γκρέιπ φρούτ, αλόε βέρα(!), και δε συμμαζεύεται), μέχρι σοκολατάκια, κουλουράκια και κουφέτα, και μίγματα για πρωινό (ξηροί καρποί, δημητριακά και αποξηραμένα φρούτα σε διάφορους συνδυασμούς, που με το γάλα ή το γιαούρτι είναι τέλεια), αλλά και σοκολάτα, ζαχαρόπαστα και καραμέλες. Μα τα πιο αγαπημένα μου από όλα είναι τα παραδοσιακά τοπικά προϊόντα από κάθε γωνιά της Ελλάδας: παστέλια, καρυδόμελα, συκομαϊδες, μαντολάτα, λουκούμια, χαλβαδόπιτες, γλυκά του κουταλιού, μέλι, αλλά και όσπρια. Τέλεια!
Έφυγα, που λες, με μία μεγάλη σακούλα πράγματα (πήρα ένα ιαπωνικό, έτσι το λένε, κοκτέιλ ξηρών καρπών σκέτη κόλαση, ζαχαρωμένα μήλα με κανέλα θεϊκά, το αγαπημένο μου μιγμα ξηρών καρπών και κόκκινων φρούτων, και ένα παστέλι με καρύδι και μέλι). Και τώρα προσπαθώ να επιδείξω εγκράτεια και να μην τα φάω όλα απόψε. Να μην κάνω, δηλαδή, σαν την κοπελιά στο βίντεο:





* Όπως πάντα, όλα τα παραπάνω είναι προσωπική μου άποψη, και δε με πλήρωσε κανένας για να τα πω. Μόνη μου τα σκέφτηκα, μόνη μου τα έγραψα (και μόνη μου θα τα φάω, μπουχαχά)!

31 σχόλια:

  1. Μην τα φας μόνη σου καλέ...δώσε και σε μας τίποτα...μας ανοίγεις καλά καλά την όρεξη και μας αφήνεις να ψάχνουμε στα ντουλάπια..
    Καλή Κυριακή και καλοφάγωτα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ήδη μισοφαγωμένα, Μαρία, και δεν ήταν και λίγα...
      Είναι καλοί οι ξηροί καρποί, αλλά θέλουν και προσοχή.
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  2. Εγώ δεν ντρέπομαι καθόλου, εσύ δεν ντρέπεσαι που θα τα φας μόνη σου? Ε????
    Και το χειρότερο απ όλα είναι ότι εσύ είσαι Θεσσαλονίκη, εγώ που θα τα βρω αυτά Ε????????
    Μπορεί κάποιος να μου πει αν υπάρχουν ΤΕΤΟΙΑ στην
    Αθήνα????????
    Γιατί τούτη εδώ βάλθηκε να μας πεθάνει????????
    Πολλά φιλιά και.....άντε καλοφάγωτα ( στο λαιμό να σου κάτσουν) αυτό το είπα από μέσα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχα!
      Η αλήθεια είναι ότι ντρέπομαι, Μαρία. Αλλά λίγο. Όχι τόσο ώστε να μην τρώω.
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  3. χμμμ ωραία φαίνονται...για να περάσω από κάποιο εν καρπώ..Ευχαριστώ για την πληροφορία!! Καλή σου μέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φαίνονται ωραία, και είναι κιόλας, Ελπίδα.
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  4. λατρεύω και εγώ τους ξηρούς καρπούς και τα αποξηραμένα φρούτα.Τη μίξη αυτή δεν την έχω φάει,αλλά με βάζεις σε πειρασμό.Φαίνεται πολύ νόστιμο.Το έφαγες όλο τελικά,η περίσεψε και για μένα κάτι??-))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι είναι λίγοι αυτοί που δεν αρέσκονται στους ξηροί καρποί, Χρίστα. Τα κόκκινα φρούτα με τα αμύγδαλα και τα κάσιους πηγαίνουν πολύ. Να το δοκιμάσεις.
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  5. πω πω τι τέλεια!! λατρεύω τα ξηροκάρπια, τα παστέλια, μαντολάτα... κλπ κλπ... όλα μου αρέσουν!! πολύ όμορφο μαγαζάκι!! φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, καλά. Και σένα σαν την κοπέλα στο βίντεο σε κόβω. Προσοχή, αν πας σε κανα τέτοιο μαγαζάκι!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
    2. χα χα χα!! ακριβώς όμως!! θα το κανα με πολύ μεγάλη ευχαρίστηση!!! χα χα.. φιλάκια, καλό μήνα!!!! :)

      Διαγραφή
  6. χαχαχαχα, καλοφάγωτα δείχνουν τέλεια!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ, άσ'τα να πάνε. Σχεδόν τελείωσαν, Ικαξέλα. Δε φτουράνε στα χέρια μου τέτοια τσιμπολογήματα, δυστυχώς!

      Διαγραφή
  7. Πω πω και προσπαθω να κάνω δίαιτα...Τι να πω."Κακώς σε βρήκα ". Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, ναι, κι εγώ "προσπαθώ" να κάνω δίαιτα. Στην προσπάθεια έμεινα.
      Καλώς ήρθες!

      Διαγραφή
  8. Καλό μήνα,τη γλύκα τους να`χετε χαχα.Παν μέτρον άριστον,να πηγαίνεις ανά διαστήματα και να ψωνίζεις μικρές ποσότητες να σωθείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό. Μέτρον άριστον, Ιωάννη, όπως τα λες είναι!

      Διαγραφή
  9. Πωπω τι μας κάνεις βραδυάτικα!Είσαι σίγουρη πως θα τα φας μόνη σου;Μου αρέσουν πολύ τα άτιμα(όλα)!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άσ' τα να πάνε. Νά 'ταν κι άλλα. Αυτό το καρυδόμελο που πήρα (σαν παστέλι με καρύδι και μέλι ήτανε), ήταν υπέροχο!
      Φιλιά κι από δω!

      Διαγραφή
  10. Καλό μήνα Πελαζί μου! Πολύ ωραία αρχίσαμε.
    Είναι υγιεινά, είναι κολληματικά και πάνω απ' όλα,
    είναι πεντανόσιμα! Οι φράουλες ήταν οι αγαπημένες μου, διότι
    όχι μόνο μυρωδάτες, αλλά και μαλακές ήταν. Τώρα βέβαια, αυτά τα μηλάκια με την
    κανέλα δεν τα έχω δοκιμάσει, φαντάζομαι όμως ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λυριελάκι, άσχετο, αλλά τώρα το θυμήθηκα-χθες που το είδα βαριόμουν να σχολιάσω-η φωτογραφία που έβαλες στο μπλογκ σου είναι πολύ όμορφη. Είσαι κούκλα.
      Κατά τα άλλα, τις φράουλες τις ξέρεις κι εσύ, ε; Θάνατος είναι, οι άτιμες. Τα μηλαράκια δε με την κανέλα, ψιλοκομμένα θα ήταν ωραιότατα σε ένα μίγμα απλού κέικ βανίλιας, όπως το σκέφτομαι. Ιδέα.
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  11. Καλή σου όρεξη, κοπελιά...... Και προ παντός, καλή σου χώνεψη!!!!!!
    Τέλειο μαγαζί!!!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. καλε στειλε κατι και σε μας..μονοφαγου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, μακάρι να μπορούσα! Θα σου έστελνα καμιά φραουλίτσα...

      Διαγραφή
  13. Αχ, τώρα μου άνοιξες την όρεξη. Νομίζω στο σχόλασμα...θα περάσω....τυχαία απο το Εν καρπω....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, ναι, τα ξέρω αυτά τα "τυχαία". Κι εγώ τα κάνω. ;)

      Διαγραφή
  14. Kαλό !
    Και το βιντεάκι, αλλά και ο τίτλος!
    Κρίμα, είμαι Αθήνα !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοφία, ευχαριστώ πολύ. Είσαι η μόνη που πρόσεξε τον τίτλο!
      Όταν θα ανέβεις Θεσσαλονίκη, να περάσεις να πάρεις και κανένα ξηρό καρπό...

      Διαγραφή

Έλα, μη ντρέπεσαι, πες κάτι!