26.9.12

Μου άλλαξα τα φώτα


Σεπτέμβρης, μήνας του σπιτιού-επεισόδιο τρίτο.
Έχω εδώ και καμιά δεκαπενταριά χρόνια (άουτς) ένα φωτιστικό δαπέδου, από αυτά με το καπέλο. Δε λέω, κλασικό στυλ, αλλά το βαρέθηκα, βρε παιδί. Έτσι, στα πλαίσια του πνεύματος ανακύκλωσης και ανανέωσης που με κατατρέχει αυτόν τον καιρό (αλλιώς αυτό λέγεται τρώγομαι με τα ρούχα μου: γυρίζω γύρω γύρω στο σπίτι, και κοιτάω τα πάντα με μάτι επικριτικό-τί να το κάνω αυτό; πώς να το αλλάξω; πού να το μετακινήσω;), είπα να αλλάξω το καπέλο του, διότι αυτό που έχει είναι ένα αδιάφορο μπεζ. Δες αν δε με πιστεύεις:


Το πρώτο πράγμα που έκανα, χωρίς ακόμα να ξέρω τί ακριβώς θα κάνω, ήταν να πάρω το σωρό από κομμένα σε σχήμα κύκλου υφάσματα που σε κάποια στιγμή μου είχαν περισσέψει, και για άγνωστο ακόμα λόγο, τα είχα κόψει σ' αυτό το σχήμα. Παίζοντας μαζί τους πριν μέρες, και διπλώνοντάς τα από δω και από κει, μου ήρθε η έμπνευση να φτιάξω μία γιρλάντα από λουλούδια. Δες πώς:


1. Κόβεις σε κύκλους το ύφασμα που σου περίσσεψε (ό,τι διαμέτρου θέλεις, ανάλογα με το πόσο μεγάλα θέλεις να είναι τα λουλούδια σου). Οι δικοί μου κύκλοι είχαν διάμετρο περίπου εφτά εκατοστών (χρησιμοποίησα για οδηγό ένα κηροπήγιο ρεσό που είχα). Δεν είναι ανάγκη να είσαι απόλυτα ακριβής.
2. Διπλώνεις στη μέση, και μετά σε τέταρτα τα λουλούδια. Σε αυτό το στάδιο, καλύτερα είναι να διπλώσεις ασύμμετρα τους κύκλους, για να είναι πιο ογκώδη και αφράτα.
3. Με βελόνα και κλωστή πιάνεις το πρώτο λουλούδι, και το στερεώνεις με ένα κόμπο για να μείνει διπλωμένο στη θέση του. Χωρίς να κόψεις την κλωστή, περνάς στο επόμενο λουλούδι. Συνεχίζεις. Και συνεχίζεις. Μέχρι η γιρλάντα σου να φτάσει στο επιθυμητό μήκος. Όμως, σε προειδοποιώ: αν δεν έχεις αρκετή υπομονή, μην το ξεκινήσεις. Το πράγμα θέλει γερά νεύρα.
Αφού έγινε η γιρλάντα μου, θα μπορούσα να την κολλήσω με κόλλα στο καπέλο του φωτιστικού, αφού είναι πλαστικό και θα καθότανε μια χαρά. Αλλά δεν ήθελα να κάνω κάτι μόνιμο, και μετά να το μετανιώσω. Άσε που ήθελα να πλένεται κιόλας. Αυτά τα λουλουδάκια σε λίγο καιρό θα γεμίσουν σκόνη και θα μαυρίσουν. Μπλιαξ. Να τί έκανα, λοιπόν:


1. Για να φτιάξω ένα "πατρόν" του καπέλου, πήρα μία κόλλα χαρτί που είχα κρατήσει από το αμπαλάζ ενός δώρου. Το τύλιξα πάνω στο καπέλο, και το στερέωσα με σελοτέιπ.
2. Έκοψα τα περισσεύματα πάνω και κάτω.
3. Έτοιμο.


Έπειτα,
1. Με βάση το πατρόν (άφησα και περιθώριο ραφής στις άκρες της ένωσης), έκοψα το ύφασμα που διάλεξα για βάση (λινό που είχε περισσέψει από ένα φόρεμα του καλοκαιριού), και έραψα στην ένωση.
2. Έραψα γύρω γύρω ζιγκ ζαγκ, για να μην ξεφτίσει το ύφασμα. Και ξεκίνησα να ράβω τη γιρλάντα με το χέρι(!). Το αρχικό σχέδιο ήταν να ράψω εδώ κι εκεί τα λουλούδια, και όχι όλα. Αλλά στην εφαρμογή του δεν έκατσε, οπότε τα στερέωσα ένα ένα ράβοντάς τα στο λινό καπέλο. Έκανα δύο σειρές κάτω, και μία πάνω (δεν μου έμεινε υπομονή για άλλες, αν και θα ήθελα να το καλύψω όλο με λουλούδια).
3. Έγινε σα φουστανάκι μικροσκοπικό. Χαριτωμένο, ε;
Το φόρεσα κι εγώ στο παλιό μου φωτιστικό, και επιτέλους είδα φως!



52 σχόλια:

  1. Καλησπέρα Πελαγία!Πολύ όμορφο τό στόλισες τό λαμπατέρ!Εγινε πολύ ρομαντικό!Πιάνουν τά χέρια σου!Μπράβο!Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ καλή ιδέα το "μη μόνιμο φουστάνι" του φωτιστικού, έτσι μπορείς να του φτιάξεις και άλλα και να τα αλλάζεις ανάλογα με την εποχή και τη διάθεσή σου.
    Καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, Ελένη, αυτό ήταν το ζητούμενο, δηλαδή το μη-μόνιμο του πράγματος.
      Καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
  3. παλι εγω... περνα απο το σπιτακι μου εχεις βραβειο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλά έκανες και του άλλαξες τα φώτα!!! Έδωσε λίγο χρώμα στο χώρο και έγινε ένα ρομαντικό φωτιστικό!!Εύγε pelagie.Τώρα και διακοσμήτρια, χι,χι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι. Τρομάρα μου.
      Ευχαριστώ πολύ, Ανζελίκ.

      Διαγραφή
  5. ..και πολυ καλα του εκανες του φωτιστικου!!
    Τωρα εχει προσωπικοτητα και εχει βαλει τα καλα του!!
    Να εισαι καλα!
    Φιλακια πολλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όπως το είπες. Έβαλε τα καλά του. Φρουφρού κι αρώματα, παιδί μου.
      Φιλιά και σε σένα!

      Διαγραφή
  6. Πάρα πολύ όμορφο το "νέο" πλέον φωτιστικό!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Χμμμ, με βάζεις σε σκέψεις, κι εγώ αυτές τις μέρες κοιτάω και ξανακοιτάω ένα καπέλο φωτιστικού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ είχε πολύ καιρό που το κοιτούσα, μέχρι που ήρθε η ώρα του. Θα έρθει και του δικού σου.
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  8. πολύ καλό!! σα φουστανάκι όπως λες!!! γλυκούλικο και ρομαντικό! φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλοφόρετο... πολύ ωραία ιδέα! Μ' αρέσει που δεν είναι μόνιμο, έχω ένα θέμα μ' αυτό γιατί βαριέμαι εύκολα. Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, ναι. Ράψαμε, ράψαμε για μας, ράβουμε τώρα και για τα λαμπατέρ του σπιτιού!
      Ήταν μετά από πολλή σκέψη και υπομονή, που αποφάσισα να το κάνω έτσι, παρότι θα μπορούσα να είχα αρπάξει την κόλλα και να τα είχα κοτσάρει έτσι τα λουλούδια στο καπέλο. Αλλά έκανα υπομονή, γιατί σε λίγο καιρό πάλι θα το βαρεθώ.
      Φιλιά, Ικαξέλα!

      Διαγραφή
  10. Πολύ ωραίο έγινε..
    Μωρέ σας ζηλέυω όλες εσας που πιανεται ένα λαμπατέρ και του αλλάζεται τα φώτα, αλλά όμορφα. Εγώ θα του άλλαζα απλά τα φώτα..

    Στο ικεα φέτος έχει πολλές προτάσεις για να ντυσεις τα κλασικά του φωτιστικά με 10€ με υφάσματα. Ορισμένα είναι υπέροχα. Αλλά εγώ δεν είμαι και πολύ καλή στα έργα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, καλά. Μη νομίζεις. Κάποια που τα πιάνω στα χέρια μου, γίνονται κάθε άλλο παρά όμορφα. Απλώς, φωτογραφίζω μόνο αυτά που πετυχαίνουν. Δοκίμασε κι εσύ!
      Όσο για τα υφάσματα του ΙΚΕΑ, έχω ήδη πάρει μερικά μέτρα από υφάσματα, μου άρεσαν κι εμένα πολύ!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  11. Σαν cupcake είναι! Γεια στα χέρια σου κοπελιά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό με τα cupcake δεν το σκέφτηκα, για φουστανάκι μου φάνηκε. Αλλά, έχεις δίκιο, η γιρλάντα μοιάζει με ροζέτες από σαντιγύ ή γλάσο, τελοσπάντων...
      Σ' ευχαριστώ πολύ, Ζωή!
      Εσύ γιατί σχολιάζεις σε άλλα μπλογκ, καλέ; Σε honeymoon δεν είσαι;;;;

      Διαγραφή
  12. Πελαγία... τέλειο!!!! Ωραία ιδέα μου έδωσες. Έχω και 'γω κάτι τέτοια καπέλα που σκεφτόμουνα να τους δώσω σουτ. Τώρα που είδα αυτό θα το ξανασκεφτώ, φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι-όχι! Δεν είναι καιρός αυτός για να πετάμε πράγματα (ποτέ δεν ήταν, βασικά, αλλά αυτό είναι μία άλλη κουβέντα)! Ανακύκλωση, επαναχρησιμοποίηση και δε συμμαζεύεται. Ξανασκέψου το (καλά).
      Φιλιά κι από μένα!

      Διαγραφή
  13. Μπράβο, μπράβο και μεγεία! μ' αρέσει που είσαι και πρακτική εκτός του ότι είσαι χρυσοχέρα!!!! Ομολογώ ότι εγώ μάλλον θα παρατούσα τη γιρλάντα στη μέση! Επίσης μπορείς να κάνεις ακομη ένα, να έχεις μια ... "αλλαξιά" ακόμη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρεις τί αυτοκυριαρχία επέδειξα, προκειμένου να μην παρατήσω στη μέση τη γιρλάντα, και το όλο έργο, γενικώς. Είμαι γνωστή για τα ημιτελή μου έργα.
      Και, έχεις δίκιο: μπορώ να κάνω άλλο ένα. Αλλά χωρίς γιρλάντα αυτή τη φορά!

      Διαγραφή
  14. Πολύ όμορφο ,πρωτότυπο και εύκολο τέλεια έγινε η λάμπα σου,καλη συνέχεια στις αλλαγές σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. πανεμορφο!!! αυτο θα πει μεταμορφωση......!!!
    καλη συνεχεια!!σε φιλω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ε, καλά, δεν έκανα πια και την τρελή μεταμόρφωση... Σκεφτόμουν να βάψω και τη βάση του λαμπατέρ, αλλά μετά βαρέθηκα, και το άφησα. Ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  16. τελεια δουλειά σε περιμένω στο σπιτάκι μου να τα λεμε και απο εκει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Του έδωσες και κατάλαβε! Καλά του έκανες!
    Άλλο πράγμα έγινε. Και ωραίες οι οδηγίες σου.
    {Fan, όπως λέμε sofan!}

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. (Κάτι έπαθε ο blogger, και δε μ' αφήνει να απαντήσω ξεχωριστά στα σχόλια. Γκρ.)
    Κορίτσια, ευχαριστώ πολύ και τις δύο σας!
    Παρατηρητή, ήρθα ήδη από σένα, θα τα λέμε, ναι!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ευχαριστούμε για τις λεπτομερείς οδηγίες.... Έγινε καταπληκτικό το πορτατίφ!!! Άλλο πράμα!!!!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σιγά τις οδηγίες, καλέ! Σ' ευχαριστώ πολύ, Φιλία μου!

      Διαγραφή
  20. ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΟ ΤΟ "ΜΟΝΤΕΛΑΚΙ" ΤΟΥ ΦΩΤΙΣΤΙΚΟΥ!!!!!¨ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ Η ΙΔΕΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΟΥ ΠΟΛΥ ΚΑΛΕΣ!!!!!ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΕΝΑ ΟΜΟΡΦΟ ΚΑΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟ Σ/Κ!!!!!ΦΙΛΙΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ευχαριστώ πολύ, Μαρία. Καλό Σαββατοκύριακο και σε σένα!

      Διαγραφή
  21. απίθανη μεταμόρφωση Πελαγία!!!
    Του άλλαξες τα φώτα-)))
    είναι ιδιαίτερο τώρα και μοναδικό-)))
    πολλά φιλιά και καλό ΣΒΚ-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτός ήταν ο σκοπόν, Χρίστα. Να του αλλάξω τα φώτα!
      Σ' ευχαριστώ πολύ, καλή Κυριακή τώρα!

      Διαγραφή

Έλα, μη ντρέπεσαι, πες κάτι!